Grävsvin, Magsjukeångest o Petri

Huha, Full e magen, gött o va mätt....tänkte försöka ta tag i skrivkrampen som har hemsökt mig den senaste tiden.

Va på en mkt trevlig sittning i helgen, Arkeologernas stora fest Grävsvinet. Förutom d klockrena namnet så e d också en klockren tillställning med trerätters middag, sånger med arkeologhumor o snaps...måste väl alla glada själar gilla=) Fick hjälpa en stackars A-kursare till inrättningen då hon kollapsade i trappen av alldeles för mkt intag av alkohol då d här tydligen va hennes första försök, hehe...Sen fick några snälla damer ta över o ordnade så att vederbörande klarade sig helskinnad hem. Snällt, av dem.

Vad har hänt mer då? Jo, Kevin vann idol. Va fan pratar han om d för tänker ni, jo ja finner till min stora förtvivlan ngn slags mening med att engagera mig i kvalitativ skräp-tv som idol. Kevin va d enda alternativet till att vinna då "svenska folket" som jag antar e fjortonåriga finnklämmare, röstat vidare den ena soppan efter den andra. Så kevin va enda alternativet denna gång, hade d blivit alice hade jag bedrivit en kampanj mot hela konceptet o startat en facebook-grupp för att gynna Simon Cowell mord...men nu hände inte d o den påhittade dramatiken får vänta tills nästa år. Som musiker o hårdrockare hade jag, ensam verkar d som, stora problem med Alice "Heavens on Fire" även om Kiss själva la upp skiten på sin officiella sida...ett ord, katastrof. Rock o hårdrock handlar väl för faen om att klösa i, va förbannad på samhället lr åtminstone göra musik som får andra att få utlopp för denna energi. Alice, har lika mkt klös som en jättesköldpadda...Petri däremot, han har en rockares själ, ngn som minns den sköna gamlingen som kom in med ostämd gitarr o knappt fattade var han va men som sen blåste skiten ur juryn när han väl började spela...så jävla bra. D här e värt o visa för er som itne sett d, lite roligare kansek också än mina barnsliga videoinlägg på senaste tiden:




Kiss förresten e väl inget o försvara, släpper ngn jävla best of box, igen. Hur många Reunionturnéer ska dem hålla o hur många best of skiver kan ett band släppa. Pengakåta har dem varit länge, men jag har ändå fokuserat på musiken då jag under min uppväxt gillade denna alltför mkt. va t.o.m. o såg dem i somras på stadion. Men d här va sista gången. Less på o gynna Gene Simmonds värdelösa afärsimperium. Nä, inge rock över d...

Vinterkräksjukan e ngt som jag aldrig har fått uppleva, men nu sitter jag här med lite ångest över att denna ska bryta ut i mig då min käre vän H, ringde i morse o förklarade risken med att detta skulle ske då han själv skitigt o spytt helst samtidigt...Fyyyyyyy fan säger jag bar, ej avunsjuk. Finns d nu risk att man får den här skiten bara för att man va hos karln o kikade på bildspel från dennes senaste resa? Inte rättvist...

Ha d gött!

Rocka på!

Kommentarer
Postat av: Maja

hahahahhaha "lika mycket klös som en jättesköldpadda" xD Bästa uttrycket på länge!

2008-12-15 @ 19:53:25
URL: http://www.nyxisme.blogspot.com
Postat av: Grim

Petri skulle vunnit idol

2008-12-21 @ 09:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0