Gubbar o Tanter

Blev inge repa igår, fii faen, hade verkligen behövt den terapin d innebär o spela brutal musik med människor man tycker om...fast d e inge o göra ngt åt, med en gittarist lidandes av migrän och en trummis med nyligen gjord öronoperation så kanske d va bäst att vi tog d lungt. Blev kalas istället, min gode vän Elinor gick o fyllde tant, 25 bagis, hehe....d va trevligt, tårta, kaffe, trevligt sällskap o punch! Vilken dryck! här har man gott o varit lite misstänksam till punschen, visst d luktar som när man hade snott sprit hemifrån när man va 14 o hade gjort sig en häxblandning, men d e faktiskt inte så tokigt när allt kommer omkring, kanske beror d på att även jag är lastgammal som d faller mig i smaken...
...25 år ja, en aktingssvärd ålder, hade man varit 25 för två genartioner sen, hade man varit otroligt misslyckad. Ingen fru, inga barn o framförallt inget jobb! Inte för att jag går o känner att den biologiska klockan rör på sig direkt. Tvärtom vill jag inte ha barn tidigare än om 5 år...först ska man ju dock ha ngn o göra barn med, men d ska nog ordna sig då d finns tusentals galna avelsdamer som till varje pris vill ha barn då d börjar komma på ålderns höst, hehe. Hade åldersnojja i våras här när jag fyllde, "fii faen va gammal jag e nu!", "vad har jag åstakommit i livet?" osv. ni som är karategamla som jag känner säkert igen d här. Men nu, nu känns d som om man e alldeles för ung, vill gärna vara ett par år äldre av ngn anledning, vet inte varför, så e d bara:P Några som alltid kommer att vara äldre än mig e mina två äldre bröder, vilket känns strålande när man nu får den där slängen av åldersnojja ändå. Tack för att ni kom före boys!:)


...nu blir d kaffe, fredagsstädning o förhoppningsvis en lugn kväll ikväll, skulle verkligen behöva d...en vit helg, låter lockande. Får nog ta o bli d=) Den som har några åsikter kring vad den bör innehålla får gärna bubbla på o komma med förslag!

Rocka på!

Kommentarer
Postat av: Elena

hahaha jag kan se det framför mig. Om 5 år går du runt på stan, springer fram till tjejer och hrågar med hysterisk blick "vill du ha BARN?...med mig...NU? Snälla...barn...bebisar..bebisar..aaaah!! AAHHH!!!" hahahaha nejdå, nog har du hittat dig en redig tösabit då, bor i villa med 2 hundar och kör nyaste audi. Allt detta på din lön som space archaeologist!

2008-11-07 @ 19:11:28
URL: http://www.nogg.se/bLogLady
Postat av: Ida

Hej gamle vän!

Hur står det till? Tänkte att jag skulle utmana dig, får se om det kan bli nåt kul skrivet här senare!

Gå in på min blogg o läs mer.

Kram

2008-11-08 @ 12:48:39
URL: http://i-thisisme.blogspot.com/
Postat av: The Eagle

Visa ord som borde bevaras för framtiden återfinns på de mest oväntade ställen "tusentals galna avelsdamer", fantastiskt!



Blev det en lugn kväll sen eller var det någon som lockade med en flaska rom och fick dig på andra tankar? :D

Kram påre gubben

2008-11-08 @ 12:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0