Nostalgi

Inlägget blev sent idag, fastnade i heroes säsong 3, mkt mkt bra skit!! Fast nu när jag skulle ge mig in på episod 5 visade d sig att jag missat o laddat ner detta, vliket gjorde att jag nu kunde lägga tid på d här istället...

...har ni drabbats av nostalgi ngn gång? Översätter man ordet slarvigt från grekiskan betyder det ungefär "hemsjuka", en längtan efter en idealiserad förfluten tid, en bra tid, ett ställe lr tid där man kände sig trygg o allt lixom var i fas...för 300-400 år sedan behandlade man denna "åkomma" som en sjukdom då soldater i fält drabbades o inte kunde fullfölja sina plikter. De blev mer o mer nedbrutna o oanvändbara pga av denna lidande längtan som åt upp dem innefrån...hemskt o lite humorristiskt att det ansågs vara en sjukdom...men ni som känner igen er vet att d finns ngnting där som stämmer...

...symptomen känner iaf jag igen, då o då tror jag att jag åker på en släng av nostalgi...när hjärna men framförallt hjärta är fast i en oändlig cirkel av ingenting så tar man gärna till verktyget nostalgi o drömmer om en tid då allt kändes bra, vackert o rätt...man lider för att man inte kunde bevara detta tillstånd, att man hamnade där man är nu o vägen till tillståndet känns allt för långt borta. Detta är, om inte en sjukdom, iaf ngt fruktansvärt att drabbas av...det anses dock i tider som dessa värt att uppleva då d vackra återigen får upplevas innan d där andra...det kan också vara gött o uppleva lite nostalgi för att hamna med fötterna på jorden igen, paradoxalt? ja. men sant. Dröm dig bort, inse att verkligeheten är en annan o ta tag i den...vore najs med Hiro's förmåga att förflytta sig i tiden javisst men, med risk för att låta som en äcklig klichéfarbror, istället för att gräva i det förgågna skapa istället din framtid genom att leva i nuet...haha, shit va d där lät vidrigt men d va d som kom ur mig så d får väl stå...

nää, nog med dravel från min sida!

Lite kvällsnostalgi bara=):


Rocka på!

Kommentarer
Postat av: erica

härligt djup diskussion med dig själv - sådant är alltid kul att läsa om ;)

lyssna inte för mkt Europe nu!

2008-11-12 @ 07:43:45
URL: http://icatrasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0