Trötthetens komik

Pjuh, äntligen hemma efter en mkt lååång dag...har varit ute med far min på säljaräventyr o tack vare denna moder natrurs bistra komik tog d hela alldeles för mkt värdefull tid från d fromma jag. hade ju kunnat bygga p.a.f. lr bara suttit o glott in i väggen o låtit måla denna med ångest som brukligt är för skoltrötta studenter. Vädret på vägarna var apokalyptiskt o svårförståeligt, trodde vi skulle slippa d här skiten i södra sverige iom den globala uppvärmningen, enda positiva med den, men icke.

...iaf, i denna långa bilfärd mellan affärsmöten va d p3 som skulle hålla mig vid god vigör o på gott humör. Oftast lyckas denna gamla public service just med detta o så även idag, förutom ett undantag då Nour El Refai (med reservation för stavningen) intervjuvades ngt program där två fruitypants underhöll. Nor el Refai va inbjuden för sin artikel om patriarkatet inom komiken där mannen anklagas för att inte vilja släppa in kvinnor i denna förening för inbördes beundran. Men det är inte detta som stör mig, inte heller stör d mig att hon sticker ut näsan o visar att densamme har tjock hud. Det som stör mig e att jag aldrig sett dena såkallade komiker rolig en enda jävla gång...hon måste ju ändå vara en av dem kvinnor som har lyckats som komiker, lr? Publicitetsmässigt ja iaf. Men om man kollar in hennes meriter hittils...under melodifestivalen fick hon sitt såkallade genombrott. Ståendes bakom scen där artisterna passerar står denna ganska förvirrande smånervösa skånska o får mig inte att skratta en jävla gång, bra karriärstart. Sedan dess har hon figurerat i alla medier där hon varit välkommen o varenda jävla gång varit allmänt tråkig, bitter, oemottaglig för ironi o helt enkelt trött. Trött o tråkig som en dövstum pensionär...tillråga på allt har hon gjort ett enda stand up comedy framträdande enligt dagens intervju...var e komikern Nour el Refai??


Het? Jao, ganska. Rolig? Som en dövstum pensionär


...iom sitt agerande som ickerolig gnällspik framställer sig Nour plumt i min mening...spelar ingen roll att komikerbranschen e en kvinnoätande maskin som spyr upp alla hungriga kvinnliga komiker, d e för jävligt. Men Nour el Refai e fan inte i ngn position att klaga på detta då hon helt enkelt inte e rolig, tråkig e hon som en jävla buss. Punkt. Känslan om att hon e bitter över sin egen otillräcklighet som komiker o nu försöker skylla på annat blir för mig en verklighet som blir svår att blunda för....

ngn som tycker denna kvinna e skitrolig lr blir oerhört upprörd för min oförståelse? Starta en facebookgrupp, men bjud inte in mig:P

Så, nu fortsätter iom denna blogg alltså påhoppen i bästa shulman-stil...pallar inte den mannen heller men d blir ett annat kapitel...

Rocka på!

Kommentarer
Postat av: Grim

Har för mig hon gjorde "raj raj" också, eller hur fan det stavas...inte för att hon var speciellt kul där heller, men det var nog innan melodifestivalen iallafall..

2008-11-20 @ 10:41:20
Postat av: erica

damen har säker en fanclub - ska skriva ett gästboksinägg och länka till din klockrena blogg :)

2008-11-22 @ 20:48:01
URL: http://icatrasan.blogg.se/
Postat av: i

bitterhet är väldigt underhållande, fattar du inte det ??!!!

2009-07-27 @ 14:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0