Det skitiga regnet

Idag såg det ut att bli en sån där dag man bara vill hoppa över. Precis när vederbörande skulle cykla till en föreläsning i vasaborgen uppe vid slottet började det ösa ner, nu var det här regnet, det skitiga jävla regnet. Fii fan! tänkte jag o många med mig...blöta blev vi o irriterade, lite snuviga o bittra. Men efter ett tag började allt bli bättre, humöret höjdes för min del av att Janne, min goda lägenhetsdelare, hade gått hela vägen ner till stan efter punkteringsproblem...d fanns dem som hade d värre=) Men idag va också dagen som vi skulle få repa efter 2 veckors uppehåll, gurra, trummisen, var äntligen tillbaka efter en operation o taggad som få. Då får vi beskedet att ett ryggskott letat sig fram till samme man. Mannen som måste ha kastat äpplen på fru fortuna lr ngt för att bli förföljd av denna otur, helt sjukt. Men men, inte mkt o göra åt utan istället får man bara önska mannen att krya på sig!



Så blöt o jävlig vände man hem utan att ha åstakommit ngt vettigt den här dan heller, i stämningen man befann sig passade d bra o hyra Sweeney Todd. skönt med sådan svart underbar, makaber musikal....vet inte om d var regnet lr filmen som fick mig att börja tänka, sådana här dagar passar till o tänka, regnet o ovädret funkar som ett terapuetiskt sinnesroande redskap för detta om så önskas...kom o tänka på ngt som min svägerska (hon är inte så förtjust i tituleringen men får leva med den så läne jag får bestämma, hehe) sa. "Fredrik, du som e lite filosofiskt lagd. Vad är lycka?". Shit var kom den ifrån undrade jag vördnadsfullt, inte världens mest originella fråga som har ställts genom tiderna, men över ett kafferep med artiga "hej" o "hur är det med dig?" så var frågan välkommen. Då gav jag ett flummigt svar i stil med: "hej jag e jättekonstig o svarar svävande o brett som en jävla politiker på maja". Kom att återkomma till funderingen nu såhär på kvällskvisten o drar mig till slutsatsen att oavsett hur klichè frågan är så e den faen skitsvår att svara på. Kanske e d för att jag är i en fas i mitt liv där jag har svårt att finna lycka, hitta den bakom varje hörn o ta till mig den med välkomnande famn. Begreppet lycka är så subjektivt o ogreppbart, precis som kärleken eller ödet, att det är omöjligt att definera med ett generellt svar enligt min mening,

vad säger ni, hur skulle ni definera lycka? Vad är lycka?

Filmen från brölloppet förresten var helt ok, lät under förutsättningarna bra med sång o spel från min sida...IMDB betyget blir således 7,5:P

Rocka på!

Kommentarer
Postat av: Sufie

Grym bild!

Ha en trevlig kväll :)

/Sufie <3

2008-11-10 @ 19:46:47
URL: http://typsufie.blogg.se/
Postat av: M o l l y

Hej!

Vilken är din favorit godis sort?

2008-11-10 @ 20:04:28
URL: http://mollsans.blogg.se/
Postat av: erica

fan, jag som hade ett svar på vad kärlek är idag.



"Kärlek är stimulans för hjärnan och lokalbedövning för förståndet".



Återkommer med svar om vad lycka är för något... :)

2008-11-11 @ 07:44:08
URL: http://icatrasan.blogg.se/
Postat av: maja

Du känner inte att du vill joina mig på Humanistisk Vetenskapsteori-kursen kanske? :D Det är fruktansvärt. Teoretisk filosofi när den är som värst! Om du nu har ett behov av att filosofera menar jag ;)

2008-11-11 @ 10:26:01
URL: http://www.nyxisme.blogspot.com
Postat av: Grim

Lycka är känsla av eufori

som att knulla en get & komma undan med det

2008-11-11 @ 14:13:35
Postat av: Kapten Stoffe

"Happiness is a Swedish sunset -- it is there for all, but most of us look the other way and lose it"

//Mark twain



Om inte det stämmer håller ja nog med Grim om geten.

Känner en hel del gotlänningar och dem säger sig känna samma lycka med får

2008-11-11 @ 23:24:07
URL: http://captainblackhat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0